Sunday 21 October 2012

White hyppo....

Suatu hari tu.... secara tiba-tiba terasa nak buat kuih badak berendam...... kuih ni seingat saya adalah kuih favorite  emak dulu-dulu. Mak selalu buat. Bukan setakat kuih badak berendam... ada puteri sebilik, limas, etc yang mana saya tak berapa ingat namanya dan  ingat-ingat lupa bentuk serta rasanya. Mak saya memang pandai memasak dulu-dulu.... iyelah orang dulu memang pandai masak...ye tak. Tetapi sekarang ni dia dah lupa semuanya. Nak tanya resepi pun dia dah tak tahu. Sebab dia tak tulis resepi cuma ingat di kepala.... itulah akhirnya kena la saya menuntut dgn orang lain... sian mak...

Zoom in....

Saya tabur dengan kelapa yang masih berbaki tu...... Cuma kali ini kuahnya agak sedikit sebab tak cukup santan. Nak ke kedai dah malas. So badak tu cuma rendam separuh je.... mandi tak basah ......

No comments: